mandag 30. august 2010

Tema: paraply

I en periode nå, har vi hatt temaet "paraply" i trykk og foto. Vi kunne tolke oppgaven som vi ville. Den dagen jeg tok bilder var det oppholdsvær, men det var allikevel grått og trist ute. Så det jeg ville prøve å oppnå med bildene mine, var å få en kjedelig dag til å bli litt mer fargerik :)

Bildet nr 1. Dette bildet er tatt på skolen. Jeg liker det, fordi det er så livlig. Hvis vi ser på Sanna, jenta til venstre, så ser det ut som hun sitter i lufta. Beina hennes er helt paralelle, så jeg syns det ble et morsomt bilde. Og det ser ut som Lena, til høyre, står og danser og har det gøy. Det er bare grønt i bakgrunnen, ingen himmel eller forstyrrende elementer. Jeg syns det er fine farger på paraplyene.
Kamera: Sony ax290
Innstilling: Auto
F-stopp: f/9
ISO: 100




Bilde nr 2: Dette bildet tok jeg da jeg kom hjem. Jeg lå på bakken, og søstern min hoppet over meg med paraplyen. Jeg syns det ble et spennende bilde. Jeg liker at paraplyen er midtpunktet i bildet, og at jenta går litt diagonalt gjennom det. Jeg tok å fikset litt på bildet, og ga det sterkere kontraster. Da syns jeg det ble ganske kult. Himmelen gir det en flott bakgrunn, syns jeg.
Kamera: Sony ax290
Innstilling: Auto
F-stopp: f/4
ISO: 125

1 kommentar:

  1. Hei Mina.
    Bilde 1:Et sprekt bilde. Paraplymotivet kommer godt frem. Pga farger og bevegelse skiller personene og paraplyen seg ut fra bakgrunnen.
    Horisontalen i kanten av gressplenen er her viktig i helheten. Det er fare for at personene er kommet litt for nære hverandre ut mot høyre.
    Bilde2: Ja, et spennende bilde. Lyset ligger i skyene slik at din søster fremtrer som en silhuett. Dette er spennende fototeknisk. Du har selv beskrevet og begrunnet bildets komposisjon som vi er enig i.
    Du har brukt redigeringsverktøyet bra! Gode forsøk.

    SvarSlett