fredag 17. september 2010

Tema: Brumunddal

I denne perioden skulle vi gå i Brumunddal og fokusere på gater. Vi skulle legge ut et bilde som var ryddig, og et som var mer rotete. Jeg syns denne oppgaven var litt vanskelig, og jeg ble ikke veldig fornøyd med resultatet. Men her er bildene jeg har plukket ut:

Bilde 1: Her ser vi mitt bidrag til et ryddig bilde. Det er en koslig gate med blomsterbutikk på høyre side. Jeg syns bilde viser en fin gate hvor det ser trivelig ut å spasere. Skyggen gjør at vi klart kan se at det er en solskinnsdag. Vi kan se horisonten av fjell langt i bakgrunnen. Jeg har redigert bildet i photofiltre for å få frem fargene litt.
Kamera: Sony Ax290
Innstilling: F
F-stopp: 16
ISO: 200
 
Bilde 2: Dette er mitt bidrag til et rotete bilde. Vi ser masse røde opplysningsskilt og hindringer. Gravemaskinen i bakgrunnen er heller ikke pen å se på. Så ser vi jordhauger til venstre. Dette er på en måte et bilde av hva jeg ser for meg når jeg tenker på Brumunddal om dagen. Dette bilde har jeg ikke redigert, for fargene var så klare og fine fra før.
Kamera: Sony Ax290
Innstilling: F
F-stopp: 8
ISO: 200
 

1 kommentar:

  1. Hei Mina. Bilde1: Et bra bilde. Du har beskrevet oppgaven godt. I fotoet er det også kontrast(stor) mellom lyst og mørkt. (det mørke kunne vært noe lysere)
    Bilde2: Rotet ligger i alle linjene, fargekontrastene rødt/grønt, gult/blått og lyst/mørkt. Et godt bilde! BogB

    SvarSlett