onsdag 6. oktober 2010

Flere kamerabevegelser

Her kommer det enda flere bilder i temaet "kamerabevegelser".

Bilde 1: Rotering. Her har jeg tatt bilder av høstfargede busker! Fargene gjorde at roteringen kom godt frem. Linjene ble veldig tydelige.
Kamera: Sony Ax290
Innstilling: S
F-stopp: 22
ISO: 100

Bilde 2: Her har jeg brukt teknikken panorering, og brukt en bil som er i bevegelse. Jeg syns det ble fine farger på bildet. Bilen er til venstre i bildet, og litt av bilen er utenfor det vi kan se. Men jeg syns ikke det gjør noe, for sånn som bilen er plassert syns jeg det ser ut som den er mer i bevegelse.
Kamera: Sony Ax290
Innstilling: S
F-stopp: 22
ISO: 200
 
Bilde 3: Her har jeg brukt teknikken der jeg skyver kameraet fra eller mot motivet. Linjene går inn mot midten alle sammen, og det gjør bildet veldig kult!
Kamera: Sony Ax290
Innstilling: S
F-stopp: 25
ISO: 100
 
 

1 kommentar:

  1. Hei Mina. Bilde1: Fin rotering. Bildet er "levende" NB.Skriv lukkertiden, da du har brukt innstilling S ( gjelder alle bildene.På Nikon reguleres blenderen automatisk) Bilde2: Her burde du "låse" kameraet på bilen som er i bevegelse. Da blir bilen klar og bakgrunnen blir panorert. Dette er en øvelsessak. Bilde2: Et nydelig bilde. De dempede fargene gir bildet karakter. OBS, det grønne har stor betydning i dette! Bra Mina. BogB

    SvarSlett